هلیاهلیا، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 14 روز سن داره

نازبانوی مامان بابا

انتخاب نام دخترکم

1391/8/12 12:36
نویسنده : مامان سارا
958 بازدید
اشتراک گذاری

عزیزم وقتی تو دل مامان بودی و ما مطمئن شدیم خدا دختری مثل فرشته ها بهمون داده که قراره روشنی زندگیمون باشه و شادی بیاره.. با جدیت بیشتری به صرافت انتخاب نام افتادیم..... کلی کتاب گشتیم و مامانی هر روز کلی تو فضای مجازی کلمه به کلمه جستجو می کرد تا نامی زیبا برای شما انتخاب کنیم.... به واژه های خوش اوای زیبایی برخوردیم و کلی پیشنهاد داشتیم.... هر روز لیستی از بهترین اسامی که بهش بر می خوردیم در می آوردم ... تو سایت ثبت احوال هم جستجوش می کردم که قابل قبول باشه... بررسی می کردم فراوانیش چندتاست و شب با بابایی به شور می نشستیم... توی این بررسی های یکایک، سایت ثبت احوال رو زیر و رو کردم... بعضی اسامی فوق العاده خوش آوا بود ولی یا معنای دلنشینی نداشت یا صفاتی در وصف معشوق بود که نمی خواستم دخترکم به صفات فریبندگی و دلربایی شهره بشه.... نمی دونم شاید سخت گیری کردم .... دلم می خواست معنی اسمت پرمغزو با لطافت باشه،‌ خود اسمت کوتاه باشه و بین المللی و در زبان های مختلف متفاوت تلفظ نشه، به نام خانوادگيت و حتي اسم هاي مامان و بابا هم بياد......

عاشق اسامی ایرانی بودم و هستم اما انچه را می پسندیدم به نوعی باب تبع بابایی یا حتی خاله ها نبود....تا به اسمت برخوردم "هلیا" تو فامیل و دوست و اشناها تک بود و تو سایت ثبت احوال ازش به عنوان واژه ای یونانی و تخفیف یافته هلیاد به عنوان دختر خورشید یاد شده بود ... از سال ١٣٨٤ به این ور وارد فهرست ٥٠ اسم برتر دختر در ایران شده بود و در سال ١٣٨٩ به رتبه ٣٤ رسیده بود.... بابایی يه خورده طول کشید تا هضمش کنه ولی یک روز با شوخی عمو ایمان که روت اسم گذاشته بود واقعا حس پدرانه اش گل کرد و درجا پشت تلفن خواست که اسمت رو تکرار کنم و بعد شما شدی هلیا.....

با انتخاب نام شما دیگه پیشنهادها به جايي نرسيد و کم کم معناهای دیگه ای واسه اسمت رو شد که دیگه حسابی دلمون رو برد:
_غنچه هلو (در زبان ترکی)
گلی که از درون یک گل دیگر شکفته شده است (نادر ابراهیمی کتاب "بار دیگر شهری که دوست می داشتم"): فرزانه منصوری، همسر نادر ابراهیمی درباره چگونگی شکل گیری این اسم گفت: سال ها پیش، نادر ابراهیمی در حالی که از تهران به اصفهان سفر می کرد، شروع به بازی و در هم ریختن واژه«الهی» کرد تا بتواند از دل آن نامی خوش آهنگ و متفوت بسازد. پس از مدتی واژه خود ساخته«هلیا» را از به هم ریختن حروف واژه «الهی» ساخت.
_نور طلایی خورشید روی آب

the meaning of Hellia is "sun ray, shining light".
Read more at http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Hellia#0y8dPkP5gGfhXbdM.99

_ به یهودی هم یعنی خوشبو (البته هنوز سند معتبري در اين زمينه پيدا نكردم)

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان زهرا
29 خرداد 92 11:29
خدا نگه داره براتون